niedziela, 28 października 2018

Ził 157 KW 1:43 DiP Models

Przy okazji któregoś z poprzednich wpisów wspominałem o tym, iż niemal każdy z kolekcjonerów ma swoją listę modeli, które obowiązkowo, prędzej czy później znajdą się w jego kolekcji. Wspominałem wtedy o swojej i pozycjach na niej zawartych. Niektóre modele zawarte na mojej liście zdawały się być niemal nieosiągalne z racji trudnej dostępności lub wyśrubowanych cen. Zdarza się jednak, że czasem coś, co pozornie wydaje się nie do zdobycia, ni stąd, ni zowąd, pojawia się w kolekcji. Tak było w przypadku prezentowanego dzisiaj modelu Ziła 157 KW. Samochodzik trafił do mnie ze zbioru zaprzyjaźnionego kolekcjonera, który reorganizował swoją kolekcję i zgodził się odsprzedać mi swój egzemplarz. 


Model wyprodukowany został pod szyldem DiP Models, czyli wytwórni specjalizującej się w tematyce motoryzacji radzieckiej. DiP Models słynie z precyzji wykonywanych przez siebie modeli, które często trafiają na rynek w niewielkich, certyfikowanych seriach. Niestety, ceny nowych modeli DiP Models osiągają nie rzadko zaporowy pułap. Inaczej bywa z modelami z drugiej ręki, które często spotkać można np. na naszej giełdzie. Mój egzemplarz, co prawda, nie został kupiony na giełdzie, ale także z drugiej ręki. Jest do drugi model DiP Models w kolekcji Muzeum 1:43. 

Jak wspomniałem, DiP Models przyzwyczaiło nas do wysokiego poziomu swoich wypustów. Zarówno w kwestii odwzorowania, detali oraz montażu, DiP Models plasuje się w ścisłej, światowej czołówce producentów modeli. Każdy ich produkt zdaje się być dopracowany indywidualnie w najmniejszym szczególe. Wystarczy spojrzeć na półmatowy lakier pokrywający model, którego grubość doskonale podkreśla linie podziału oraz przetłoczenia kabiny. Ta z kolei, sama w sobie zaskakuje ilością detali. Zwraca uwagę doskonale wykonana ramka przednich szyb, wyciągarka z zaczepioną o „kły” linką oraz szczegółowe, pięknie pomalowane wnętrze kabiny. Całości dopełnia genialna kratownica zabezpieczająca okienko tylnej ściany szoferki. Nie inaczej przedstawia się kwestia podwozia. Mnogość wspaniałych elementów zawieszenia oraz napędu zapiera dech w piersiach. Mamy tu świetnie odwzorowane mosty, wały napędowe, resory i układ wydechowy. Zgadzam się, że może brak mi obiektywizmu, ale jedyna wada modelu, jaką dostrzegam to osłony na przednie reflektory, które podobnie jak w modelach SSM, tak i tutaj są, po prostu za grube. Nim zaproszę Was do galerii chciałbym jeszcze wspomnieć o drobnym, ale jakże istotnym szczególe. Ził 157 KW z DiP Models nie jest przykręcany do podstawki, a jedynie wpinany w specjalnie do tego celu zaprojektowane uchwyty, które trzymają model za przedni i tylny most. Taki patent znacznie upraszcza demontaż modelu z podstawki całkowicie eliminując konieczność używania śrubokręta. Zapraszam do obejrzenia kilku zdjęć. 

















10 komentarzy:

  1. Tremendo camión, su aspecto es imponente, se lo ve pesado y con actitud!.
    Gran miniatura!

    Saludos!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Gracias mi amigo, estoy muy feliz de que te guste este modelo.

      Saludos!

      Usuń
  2. Coincido totalmente contigo, DIP es una marca que me impresionó mucho cuando visité su catálogo online. Casi me volví loco con sus modelos de precisión! Tienen incluso naves espaciales reales soviéticas... Tan solo tengo un DIP (un coche pequeño descapotable) y al sacarlo del embalaje me dí cuenta rápidamente de su calidad. Desde entonces los busco, pero siempre tienen precios muy altos para mí.

    Tuviste gran suerte en hacerte con esta tractora, es maravillosa! Me quedé impresionado con el interior y todo el chasis. Me resulta muy complicado poner notas negativas a esta miniatura...

    Cuídala bien, se lo merece. Y un saludo!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Antonio, es difícil escribir algo negativo sobre el modelo DIP. Cada detalle aquí se realiza con tanto cuidado que es difícil buscar un productor que pueda igualar DIP con calidad.

      Saludos!

      Usuń
  3. Coś pieknego. Jeśli dobrze pamiętam, to miałem okazję osobiście zobaczyć u Ciebie jednego DiPa i był genialny. Prezentowany dziś model jest naprawdę ekstra, a ilość detali wprawia w osłupienie. Gratuluję cudownego modelu i pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, miałeś okazję oglądać wóz strażacki Atsup na bazie Gaza 51. Nie posiadam się z radości, iż znalazł się on w mojej kolekcji;) kto wie, może kiedyś trafią do niej kolejne DIPy;)

      Pozdrawiam;)

      Usuń
  4. Los DIP Models son modelos bellísimos y muy bien detallados; tengo un GAZ GL-1 y es espectacular. El problema querido amigo Szymon, al menos en estas tierras es su alto precio. Casi imposible tener otro en mi colección.
    Este ZIL que muestras hoy, con esos neumáticos de auxilio y la pala montados en la parte trasera, es una verdadera joya. Lo mismo para el paragolpes (defensa) delantero.
    Abrazo!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Usted usó la palabra "joya" y tengo que decirle que este es el término más preciso para este modelo. Su nivel de rendimiento lo sitúa en el nivel más alto entre los modelos de mi colección. Sí, desafortunadamente su precio es muy alto, pero de vez en cuando no hace daño hacerte un "pequeño placer" :)

      Saludos!

      Usuń
  5. Witaj Szymonie!

    Prezentowany w tym wpisie model to prawdziwe dzieło sztuki. Jakość detali jest po prostu oszałamiająca!

    Pozdrawiam!

    Piotr

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Piotrze, tez uważam, że ten model to dzieło sztuki;) z pewnością znalazł sobie miejsce na najwyższym podium wśród posiadanych przeze mnie miniatur. Szkoda, że cenowo, również osiąga podobny pułap... no ale czasem, jak widać, udaje się nabyć coś w rozsądnej cenie;)

      Pozdrawiam:)

      Usuń