sobota, 28 stycznia 2017

Tatra 815 S1 1:43 SSM

Wprawne oko zapewne zauważyło już zmiany. Tak, minęło już kilka lat odkąd uprawiam sobie ten kawałek Internetu i nadeszła pora na lekkie odświeżenie. Chciałem by nowy, nazwijmy to szumnie "dizajn", przywodził na myśl skojarzenia z prawdziwym muzeum, stąd właśnie tablica w nagłówku. Autorem tablicy i nowego znaku wodnego jest Damian z Rajdowej Kolekcji, za co oczywiście pięknie dziękuję. To nie jedyna forma odświeżenia wizerunku Muzeum 1:43, ale nie mogę przecież zdradzić wszystkiego na wstępie. Z pewnością niebawem będziecie świadkami kolejnych, mam nadzieje ciekawych zmian. 


Tymczasem chciałbym Wam pokazać kolejną niezwykle efektowną nowość w mojej kolekcji. Rosyjska wytwórnia SSM zasypuje rynek coraz to nowymi produktami. Specjalizująca się głównie w produkcji modeli radzieckich i rosyjskich samochodów ciężarowych i specjalnych firma, sprawiła kolekcjonerom nie lada niespodziankę wypuszczając krótką serię czechosłowackich wywrotek. Mowa oczywiście o pięknej Tatrze 815 S1, która to znana jest doskonale także i w Polsce. Któż nie pamięta tego charakterystycznego ryku silnika wprawiającego w ruch przeładowaną Tatrę? Nie dało się go pomylić z niczym innym, toteż zapewne większość ze starszych czytelników z zamkniętymi oczami poznałaby, że to właśnie ten wóz. Samochód zaprojektowany został przede wszystkim do prac w ciężkich warunkach i zdefiniował całkowicie nową linię ciężarówek spod znaku Tatry. Na bazie 815 powstawał szereg specjalistycznych pojazdów o niezliczonej wprost mnogości konfiguracji i zastosowań. Sztywna rama oraz niezależne zawieszenie wszystkich kół sprawiały, że pojazdy te naprawdę świetnie sprawdzały się w terenie mimo ciężaru i rozmiarów. Konfiguracje napędowe zaczynały się na wersjach 6x6, a kończyły na 12x12. Samochody te napędzane były potężnymi, wysokoprężnymi silnikami o mocy sięgającej nawet 590KM. Wersje wojskowe, podobnie jak i poprzedniczki 813 oraz T148, przystosowane były do pracy na różnych paliwach. Użytkownicy Tatry 815 chwalili samochód za niezawodność i niesamowitą trwałość. Tatry 815 do dziś spotkać można na placach budów, hałdach czy w innych pracach terenowych. Na bazie tego pojazdu budowano m.in. ciężkie wywrotki, pojazdy pożarnicze, dźwigi, koparki oraz ciągniki balastowe. Z pewnością Tatara 815 wpisała się złotymi literami w historię czeskiej i europejskiej motoryzacji. Jako ciekawostkę podam, iż samochód ten eksportowany był nawet do USA i Australii. Moja Tatra 815 przyjechała do mnie tradycyjnie z Rosji. Dzięki uprzejmości zaprzyjaźnionego kolekcjonera Radka, udało mi się nabyć egzemplarz z krótkiej serii, która wyprzedała się niemal na pniu. Wierzcie mi, radość była przeogromna, gdy okazało się, że i dla mnie w skromnej puli modeli, znalazł się jeden. Czy warto było? Chyba nie muszę odpowiadać na to pytanie. Wystarczy popatrzeć na fotografie i już wiadomo, że tak. Model tradycyjnie urzeka poziomem wykonania. Zadbano o wszystkie możliwe detale od wnętrza po najmniejsze elementy podwozia. Możemy więc podziwiać potężne mosty, świetnie wykonane koła z oponami, doskonale odwzorowaną szoferkę oraz osprzęt tuż za nią. Szkoda jedynie, iż rura wydechowa zalana jest w całości plastikiem i nie zadbano o jej wylot. No cóż, mówi się trudno. Model i tak robi piorunujące wrażenie. Mam nadzieję, że choć w części udało mi się pokazać Wam jego doskonałość. Zapraszam do galerii.  





















20 komentarzy:

  1. Model naprawdę świetnie się prezentuje:) Widać precyzję i brak uproszczeń w każdym detalu:)Szczególnie zwróciły moją uwagę lekko pochylone koła, tak jak w prawdziwym wozie:) Gratuluję świetnego zakupu!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Piotrze, jak zauważyłeś model ma pochylone koła, tak jak w oryginale;) wspaniale to wygląda i powiem szczerze nie wyobrażam sobie by mogłoby być inaczej;)

      Usuń
  2. Bardzo się cieszę, że zaproponowane przeze mnie logo się przyjęło :) Zmiany zdecydowanie na plus.
    Sam model jest genialny. Nie mogę się doczekać, aż go na żywo zobaczę! Gratuluję i pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Damian, Twój projekt już stał się klasykiem;) A modelik pewnie niedługo będziesz mógł ocenić na żywo:)

      Pozdrawiam:)

      Usuń
  3. Można powiedzieć że ta maszyna to nasz "dobry znajomy" ;) Jeszcze niedawno gościła na placu budowy obok mojego miejsca zamieszkania. Jeszcze w latach 90 auto wyglądało dość nowocześnie na tle Starów czy Jelczy. Dziś robi już wrażenie grzmotem silnika, ale wciąż... jeździ ;) Model fantastyczny, bardzo miło go obejrzeć. Zmiany na stronie również mi się podobają muszę pomyśleć chyba o odświeżeniu wizerunku mojego bloga bo już od 7-dmiu lat straszy tym samym wyglądem ;) Serdeczne pozdrowienia!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Właśnie, ciągle jeżdżą, a to najlepsze świadectwo ich niezawodności i trwałości;) grzmot silnika - tego określenia mi brakowało;) ciesze się również, że podobają Ci się zmiany. Mam nadzieję na wprowadzenie jeszcze kilku, oczywiście w swoim czasie, ale wydaje mi się, że na lepsze;)

      Pozdrawiam:)

      Usuń
  4. Modelik wygląda bardzo przyjemnie a w rzeczywistości prezentuje się pewnie jeszcze bardziej okazale. Samego modelu z ulic zbyt dobrze nie kojarze, ale pewnie dlatego że bardziej kręciłem głową za osobówkami. Co do nowego banera – bardzo ładnie wygląda. No i czekamy na kolejne zmiany :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tatry 815, 813 i 148 pamiętam bardzo dobrze, zawsze robiły wrażenie rozmiarem, siłą i hałasem jaki im towarzyszył;) model trafił do kolekcji właśnie ze względu na sentyment;) a zmiany, obserwuj... ;)

      Pozdrawiam;)

      Usuń
  5. Dźwięku silnika nie pamiętam, jednak model przedstawia się dokładnie tak, jak to auto zapamiętałem wizualnie. Z taką różnicą, że jakiś taki czysty :D
    Pozdrowienia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Haha racja, za czysty, tu się zgodzę;) Tatry zwykły rozrzucać błoto po jezdni, dymić, hałasować... cóż to były po prostu konie robocze. Nikt nie oczekiwał od nich, że na szosie dobrze sobie poradzą... miały sobie radzić tam skąd nic innego by nie wyjechało;)

      Pozdrawiam:)

      Usuń
  6. Tatry ciężarowe mają solidną reputację terenowy na całym świecie.
    Z całą pewnością, że nie pamiętam od czasu, ale nie według miejsca, dźwięk silnika.
    Ale znalazłem go tutaj:
    https://www.youtube.com/watch?v=_mhla7u8DLQ
    Słyszałem go i jest bardzo imponujące. :)
    Model ten jest absolutnie piękny, a zdjęcia pokazują, że nowa i świeża, jakby to było w biurze, zanim będzie wiedział błoto.
    I uczcić "restyling" na przedniej stronie Muzeum i czekają na resztę zmian ... nadzieję nich nie będzie zawierać opłatę za przejazd. ;)

    Pozdrowienia, mój przyjacielu!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dobrze, trafiłeś bo na początku filmiku słychać ten charakterystyczny gwizd sprężarek;) świetny filmik;)
      No trochę czyściutki ten model, ale nie miałbym serca postawić go ani na chwilę w błocie;)
      O opłaty się nie martw, w dobie gdy każdy wyciąga rękę po pieniądze Muzeum 1:43 nadal pozostanie "free" ;)

      Pozdrawiam;)

      Usuń
  7. Jakimś cudem udało mi się pozbierać z ziemi :) Przepiękny model!. Słowami się go opisać nie da!. Gratuluję!.

    Pozdrawiam!

    Piotr

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Haha, ja mam to samo. Uwierz, że patrząc na niego nadal mam niedosyt i gapię się dalej;) Cieszę się, że Ci się podoba:)

      Pozdrawiam;)

      Usuń
  8. Que belleza este Tatra, no lo conocía, tengo solamente ese modelo azul que aparece en una de las fotos. Me gustaron los detalles detrás de la cabina, la rueda de auxilio, el caño de escape con esa curiosa terminación, y el aspecto general del camion que parece muy fuerte. Saludos!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi

    1. Sí, Tatra es un coche muy fuerte. Es un buen desempeño en terrenos difíciles. Está muy bien hecho en miniatura. Me alegro de que usted disfrute de su :)

      saludos :)

      Usuń
  9. Szymon, me ha gustado mucho la nueva presentación, luce muy bien ahora el Museo renovado.
    El Tatra, como todo modelo de la marca, se ve muy robusto; me gustan los detalles que trae detrás de la cabina.
    Gran miniatura.
    Abrazo!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi

    1. Me alegro de que los cambios que les gusta. Por sólo el comienzo;) Como usted dice, los detalles detrás de la cabina hace que la mejor impresión. U Me, todavía en Polonia aún se pueden encontrar coches ti.

      El suyo :)

      Usuń
  10. Qué camión tan genial! Y disfruté mucho tu producción de fotos en el estudio, realmente buenas!
    Es uno de los mejores camiones volquete que he visto.
    Enhorabuena!

    Saludos!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi

    1. Gracias, trato de imaginar eran los mejores. Me alegro de que usted piensa que es bueno;)
      El modelo es grande, muy vivo se ve aún mejor :) Casi podía no lo consigo porque agotan con rapidez. Afortunadamente para mí que era una copia;)

      Saludos;)

      Usuń