poniedziałek, 7 sierpnia 2017

Kamaz 6540 1:43 ПАО КАМАЗ

     Moi mili, dzisiaj chciałbym, żebyśmy pochylili się na chwilkę nad modelem ciężarówki dobrze znanej z polskich dróg. Samochód ten z pewnością często spotkać możemy na szeroko pojętych budowach w całym kraju. Mowa oczywiście o rosyjskim hicie eksportowym – Kamazie 6540. Fenomen Kamaza - największego producenta ciężarówek na świecie, usilnie próbującego dogonić zachodnich producentów, polega chyba właśnie na tym, iż nadal pozostaje w tyle. Dzięki temu, oferuje swoim klientom samochody proste w obsłudze, mało awaryjne i co najważniejsze, niegenerujące wysokich kosztów eksploatacji. 


   Dlatego właśnie, wielu przedsiębiorców nadal woli rosyjskiego Kamaza od zachodnich, naszpikowanych elektroniką, pojazdów. Model 6540 to czteroosiowa wywrotka z napędem w układzie 8x4, zasilana wysokoprężną jednostką o mocy 280 KM i standardach EURO4. Silnik połączono opcjonalnie z 8-, lub 10ciobiegową skrzynią przekładniową. Ponad 400 litrów paliwa zmieści się w dwóch zbiornikach umieszczonych na podwoziu, w którym umieszczono również system podgrzewania skrzyni ładunkowej spalinami, co zapobiega zamarzaniu ładunku w bardzo niskich temperaturach. 
Model, który widzicie na zdjęciach wyprodukowany został przez wspominaną w kilku poprzednich postach, wytwórnię PAO-KAMAZ. Miniatura, podobnie jak opisywane już wcześniej produkty tej firmy poszczycić się może bardzo ładnym odwzorowaniem detali, czystym montażem, oraz całkiem dobrym stosunkiem ceny do jakości. Warto nadmienić w tym miejscu, iż jej protoplastą i droższym odpowiednikiem jest model rosyjskiej Start Scale Models, jednak w tym przypadku uważam, że różnice są niewielkie i nie warto przepłacać. PAO-KAMAZ i jego 6540 oferują bardzo dobrze odwzorowaną bryłę pojazdu. Piękną szoferkę pokrywa dobrze wyważona warstwa lakieru podkreślająca linie podziału i przetłoczenia blach. Wnętrze kabiny wykonano dość surowo, ale wszystkie charakterystyczne elementy zachowano. Na samej kabinie brakuje trójkątnego znaczka z logotypem Kamaza, zadbano jednak o wszystkie napisy. Ładnie prezentują się reflektory, felgi z dobrze odwzorowanymi oponami oraz bardzo szczegółowe podwozie. Skrzynia ładunkowa oraz szoferka są ruchome. Do pełni szczęścia brakuje jedynie fototrawionych wycieraczek. Zapraszam serdecznie do galerii i oceny mojego nowego, pięknego Kamaza 6540. 
















15 komentarzy:

  1. Chyba też kiedyś go zakupię, ponieważ u mnie na wschodzie często widuję takie Kamazy przyjeżdżające z Ukrainy. Modelik jak widać jest świetnie wykonany, jednak najbardziej podoba mi się silnik;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam, moim zdaniem naprawdę warto. Na Śląsku z kolei sporo ich jeździ w barwach wszelakiej maści firm budowlanych. Najczęściej widuję tutaj żółte ;)

      Pozdrawiam;)

      Usuń
  2. Świetny jest! Kolor pasuje mu idealnie, a samo wykonanie najwyższa półka. Nawet nie wiedziałem, że tyle ich u nas jeździ, nigdy nie zwracałem na to uwagi.

    Pozdrowienia :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A dziękuję koledze, dziękuję;) Wyższą półką z pewnością jest SSM ale w tym przypadku nie warto przepłacać moim zdaniem. Całkiem sporo można ich spotkać, bo to samochody stosunkowo nowe, z resztą produkowane chyba nawet do dziś;)

      Pozdrawiam;)

      Usuń
    2. Serio? Myślałem, że to jakiś 15-letni zabytek haha ;)
      Wykonanie mi się naprawdę bardzo podoba :)

      Usuń
  3. Kamaz spektakularny i wspaniały system podnoszenia pudełko.
    Wielki mały modelu.
    Przytulić!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj Juanh, cieszę się, że Ci się podoba. Masz rację podnoszenie skrzyni jest bardzo efektowne. Najlepsze jednak w modelu jest to, że z całą swoją efektownością i detalami - nie był drogi;)

      Pozdrawiam;)

      Usuń
  4. Modelik fajny, ale teleskopowe unoszenie skrzyni ładunkowej prezentuje się mega!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, mnie również ten detal bardzo się podoba. Rosjanie generalnie przywiązują wagę to tego typu szczegółów, to już któryś modelik z tak ładnie odwzorowanym mechanizmem podnoszenia skrzyni.

      Pozdrawiam:)

      Usuń
  5. Zaskoczyłeś mnie już na samym początku, bo nigdy nie widziałem tej generacji Kamaza :)
    Sam model nie jest tak efektowny jak wozy strażackie, jednak sprawia wrażenie dokładniej wykonanego i bardzo mi się podoba :)
    Pozdrowienia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wozy strażackie zawsze są najefektowniejsze. Ten może faktycznie nie wypada aż tak dobrze w tej materii jak one, ale nie ustępuje im w kwestii detali i wykonania. Cieszę się, że Ci się podoba;)

      Pozdrawiam;)

      Usuń
  6. Todos estos KAMAZ que presentas me resultan muy desconocidos pero interesantes, en este caso la cabina me recuerda mucho a los IVECO que hace unos años hubo por Europa.

    Gran adquisición, enhorabuena y un saludo, amigo!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi

    1. Antonio, no te primero ver similitudes con el mayor IVECO. Algo así es. Yo sabía que el Kamaz les gusta;)

      Saludos:)

      Usuń
  7. Maszyna jest imponująca już w "celu marszu". Ale z kabiną i ładowną skrzynką rozmieszczone to jest fantastyczne.
    Przechodząc przez dreszcz i patrząc spokojnie, widać, że jest to świetna jakość montażu drobnych części. Jeszcze większe, jeśli model jest tańszy niż SSM.
    Wycieraczki ze ściekami? , Jakie wycieraczki? ;)

    Pozdrowienia, mój przyjacielu !

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Sam bardzo lubię do niego wracać, wyciągać z pudełka i patrzeć. To naprawdę fantastyczny model i moim zdaniem ładniej się prezentuje niż gablotkowy SSM, którego wyprodukowano w buraczanym kolorze;)

      Pozdrawiam;)

      Usuń