sobota, 22 grudnia 2018

Tatra 815 S3 1:43 Premium Classixxs

Wspomniałem już nie raz, iż każdy z kolekcjonerów czeka na jakiś model, który stanowi dlań swoisty kamień milowy w jego zbiorze. W dzisiejszym wpisie chciałbym Wam pokazać model, którego wyczekiwałem już od jakiegoś czasu, ale nie liczyłem, że trafi on do mojej kolekcji w tak szybkim czasie. Mowa oczywiście o pięknej Tatrze 815 S3. Model sygnowany jest logiem Premium Classixxs, która od jakiegoś czasu reprezentuje rosyjską Start Scale Models w Europie Zachodniej. Współpraca ta oczywiście umożliwiła zachodniej części Europy łatwiejszy dostęp do poszukiwanych modeli samochodów dawnego tzw. Bloku Wschodniego.


Tatra 815 S3, jest drugim modelem samochodu serii 815 w kolekcji Muzeum 1:43. Pierwszy, pokazywałem Wam w styczniu ubiegłego roku, a jego opis znaleźć możecie tutaj. Pozwolę sobie opuścić rys historyczny i przejdę od razu do opisu modelu.

Tatra 815 S3 Premium Classixxs to model, który już na pierwszy rzut oka sprawia wrażenie bardzo porządnie wykonanego. Obawiałem się trochę, ponieważ ostatnie produkty SSM mogły sugerować, że i ten model będzie wydawał się złożony w pośpiechu, a przez co niedbale. Nic z tych rzeczy. Być może to kwestia mojego egzemplarza, ale wszystkie elementy wydają się być odtworzone, spasowane i złożone poprawnie. Warstwa lakieru pokrywającego kabinę jest równa, nie za gruba i ładnie podkreśla charakterystyczne przetłoczenia blach. Wnętrze szoferki jest pomalowane, znajdziemy tu także wyrazistą, barwioną tablicę wskaźników. Detale na kabinie również odwzorowane i zamontowane są bez widocznych uchybień. 

Warto zwrócić uwagę na szczegółowe podwozie, gdzie poza potężnymi mostami, znajdziemy także elementy zawieszenia oraz świetne koła wraz z felgami. Jedynym elementem, do którego mógłbym się przyczepić, jest nierówny, niemal niewidoczny kąt pochylenia kół. Jak pewnie część z Was pamięta, Tatra bez ładunku posiadała charakterystycznie wychylone koła, które pod naciskiem ustawiały się prostopadle do jezdni. W modelu, który pokazywałem Wam wcześniej akurat ten detal wykonano lepiej. Również opony nieco mnie zastanawiają, ponieważ moja Tatra zamontowane ma rosyjskie opony KAMA. 

Ciekawostką jest skrzynia ładunkowa modelu. Tatra 815 S3 przystosowana była do rozładunku w trzech kierunkach. Model posiada ruchomy kiper, który odchylany jest na prawo, lewo oraz do tyłu. Umożliwił to tłoczek zamontowany na ruchomej gałce w podwoziu samochodu. Mam nadzieję, że udało mi się to pokazać na zdjęciach. 

Generalnie oceniam model bardzo wysoko. Miniatura ogromnie mi się podoba i sprawiła mi wielką radość. Mam nadzieję, że już niebawem będę mógł pokazać Wam na blogu kolejne wcielenia Tatry 815. Tymczasem zapraszam do galerii. 

W tym miejscu chciałbym też złożyć Życzenia Świąteczne wszystkim czytelnikom i przyjaciołom bloga Muzeum 1:43. Oby nadchodzące Święta Bożego Narodzenia były spokojne, wypełnione rodzinną atmosferą, ciepłem oraz wszystkim tym, o czym zdarza nam się zapomnieć w pogoni za codziennością. Wesołych Świąt! 





















21 komentarzy:

  1. Witaj Szymonie!

    Na koniec roku wystrzeliłeś prawdziwą petardę! Model jest rewelacyjny i z przyjemnością obejrzałem jego zdjęcia, jak i przeczytałem wpis! Korci mnie, by sprawić sobie takiego :) Ale ciężko znaleźć wolne 300 zł...

    Wesołych Świąt!

    Pozdrawiam!

    Piotr

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj Piotrze, petarda to doskonałe określenie tego modelu. Dokładnie takie samo wrażenie miałem, jak rozpakowywałem paczkę;) przyznam, że model wart jest każdej złotówki, z czystym sumieniem powiedzieć mogę, że to aktualnie mój nr 1. Chyba na długo nim zostanie. Dziękuję, za życzenia, także życzę Tobie i Twoim bliskim Wesołych i Spokojnych Świąt.

      Pozdrawiam;)

      Usuń
  2. Wywrot w trzech kierunkach robi wrażenie :)
    Poza tym świetnie, że jakość wykonania zgodnie z tym co piszesz jest bardzo dobra :)
    Pozdrowienia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Racja, na mnie też zrobił duże wrażenie. Pierwszy raz spotykam się w modelu z kiprem przechylanym na trzy strony. Podoba mi się też sposób, w jaki rozwiązano to technicznie.

      Pozdrawiam;)

      Usuń
  3. Me alegro que hayas podido incorporar este modelo tan esperado !.
    Gran miniatura.

    Saludos !

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Gracias Mariano, me alegro que te guste el modelo. Me causó una gran impresión.

      Saludos!

      Usuń
  4. Świetny kolos! Widziałem jak się cieszysz na ten model, więc cieszę się również z Tobą. :D
    Dobrze, że w przypadku tej ciężarówki SSM nie rozczarował.
    Pozdrowienia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I również życzę Wesołych Świąt!

      Usuń
    2. Witaj Damianie;) w przypadku tej ciężarówki właściwie nic mnie nie rozczarowało. Od dawna nie miałem takiej satysfakcji z jakiegoś modelu, jak z tej Tatry. Cieszę się, że Ci się podoba.

      Pozdrawiam i również życzę Wszystkiego Dobrego;)

      Usuń
  5. Otro modelo que sigue manteniendo el alto nivel de tu Museo!
    No sabía que Premium Classixxs hacía este tipo de modelos, pero te digo que ojalá siga por ese camino. Me encantó el mecanismo de volcado, muy ingenioso y bien hecho. Pero el resto de las características del modelo están igualmente a la altura.

    Gracias por mostrarlo y también te deseo unas Felices Fiestas de Navidad, aunque aquí en el sur tenemos más de 20 grados y nunca vemos la nieve...

    Saludos!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hola Antonio, gracias por tus deseos, te deseo lo mejor;) Desafortunadamente, ya no tenemos nieve. Ha sido esporádico durante los últimos años. Es una pena porque nos gusta mucho aquí.
      Me alegro de que te guste el modelo Tatra. Es realmente una miniatura muy bonita. Todos los detalles están muy bien mapeados y ensamblados. Es agradable mirarlo.

      Saludos!

      Usuń
  6. Excelente Tatra 815 S3 de Premium ClassiXXs; tengo un solo modelo de este fabricante, y debo decir que es de muy buena calidad. En este Tatra destaca su color rojo, y el sistema que hace inclinar la parte trasera hacia todos lados.
    Szymon, felices fiestas y muy buen 2019 amigo.
    Abrazo!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Los Classixxs premium no me han fallado hasta ahora. Es similar esta vez. Con nosotros en Polonia, conocemos estos Tatras solo en rojo, por lo que esta miniatura tenía que estar en mi colección;)

      Juan, ¡también te deseo lo mejor en el nuevo 2019!

      Mis mejores deseos

      Usuń
  7. Witam dla mnie Premium Cl....jakościowo jest lepsze od SSM i tańsze ,mam tego sporo i żadne buble mi się nie trafiły,co do modelu model naprawdę ok tylko że praktycznie taki sam jak poprzednia wersja różnica w skrzyni ładunkowej czy warto za to ponownie płacić koło 300? Oczywiście każdy ma jakieś punkt widzenia i trzeba to szanować ,ja ostatnio wszedłem w 1/18 i powiem że w tej cenie do 300zl naprawdę warto wybrać coś np z Norev bo biją na głowę te SSM,rozumiem że chodzi tu o auta ciężarowe i mamy do nich ograniczony dostęp ale po co mi 10 Tatr z różną zabudowa typu wywrotka?,pozozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj Polo, dyskusyjny temat. Premium Cassixxs od jakiegoś czasu nie jest już tym Premium Classixxs, którym było jeszcze kilka lat temu. Wiem, że było zawirowanie ze sprzedażą marki i teraz ktoś inny jest jej właścicielem. Tak naprawdę dopiero teraz będziemy wiedzieli jaka jest ich jakość. Dotychczas też nie trafiały mi się buble tego producenta. Nie można więc porównywać modeli np Volkswagenów T3 produkowanych przez stare Premium Classixxs a nowych modeli. Zwłaszcza, że Tatry, Liazy, czy Skody, to nic innego jak "przepaki" Start Scale Models. Trudno więc mówić, że są lepsze lub gorsze. Są dokładnie takie same.
      Co do skrzyni hm... wiesz, Tatry S1 nie widywałem w Polsce, mimo iż model jest piękny, bliższa memu sercu jest zdecydowanie wersja S3, dlatego właśnie znalazła się ona w moim zbiorze. Nie można zatem rozpatrywać tego w kategoriach "ponownego płacenia" czy "przepłacania".

      Pozdrawiam;)

      Usuń
  8. Dziwnie się patrzy na Tatrę która nie jest zmieszana z błotem:) Te modele są naprawdę świetne, aż proszą się o ustawienie na jakies dioramce:) Napisałeś że to model na który długo czekałeś - nie wiem czy Cię nie "pobiję" bo do mnie właśnie leci miniatura której szukałem jakieś... 12 lat:) Cóż czasem trzeba się na coś szarpnąć. Pozdrawiam i życzę wszystkiego dobrego w Nowym Roku!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ogromnie miło mi Cię widzieć Marku;)
      Po części masz rację;) z drugiej strony taka czysta, czerwona, lśniąca - wygląda jak cukierek;) Z oczekiwaniem na model oczywiście mnie przebiłeś;) jestem bardzo ciekaw, co to za miniaturka, mam nadzieję, że nam ją pokażesz;)
      Również serdecznie Cię pozdrawiam i życzę samych wspaniałości w Nowym Roku!;)

      Usuń
  9. Modelik pierwsza klasa. Bardzo fajny dodatek do kolekcji

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Najbardziej cenne są dla mnie modele samochodów, które pamiętam z młodości. Tatra 815 S3 to jeden z tych pojazdów, które rozpalały moją wyobraźnię jako dziecka czy nastolatka;)

      Pozdrawiam;)

      Usuń
  10. Model jest wyśmienity, o wiele lepszy od pierwszej wersji z żółtym kiprem, a to oznacza, że trzeba będzie na niego zapolować w przyszłości:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Lepszy, bo nam bardziej znany z racji tego, że był częstym gościem na naszych ulicach. Mam obie wersje, ale ta z trójstronnym, kanciastym kiprem to mój zdecydowany faworyt;)

      Pozdrawiam;)

      Usuń