poniedziałek, 3 lutego 2014

Łada Niva 1:43 DeAgostini/IST

Ta popularna terenówka produkowana jest nieprzerwanie od 1977 roku jako jeden z pierwszych samochodów fabryki WAZ w Togliatti niebazujący bezpośrednio na licencji Fiata. Pierwsza i jedyna tak istotna, widoczna gołym okiem modyfikacja jaką zafundowali Nivie rosyjscy konstruktorzy to przebudowanie w roku 1993 tylnych partii nadwozia. Poza tym skupiono się jedynie na jednostkach napędowych oraz drobnych modyfikacjach wnętrza. 

Podstawowa jednostka napędowa, jaką oferowano w modelu Niva to stary benzynowy silnik o pojemności 1600 cm3 i mocy 54KM. W roku 1993 do gamy motorów dołączył silnik o pojemności 1700 cm3 z elementami elektroniki koncernu GM. Jedynie na indywidualne zamówienia montowano jednostki wysokoprężne. W 2006 roku w związku z przejęciem praw do nazwy Niva przez koncert GM auto przemianowano na Ładę 4x4. Radziecki, a później rosyjski produkt, nie zadziwiał ani wygodą, ani doskonałymi własnościami w terenie, ani też bezawaryjnością, jednak ze względu na swoją cenę nadal pozostaje atrakcyjnym na rynkach republik poradzieckich. Prezentowany poniżej model pochodzi z kolekcji KAP. Przyznam, że z pewnością należy do tych wykonanych na wyższym poziomie. Wszystkie elementy zrobiono starannie, samochód zaopatrzono w miarę proporcjonalnie wyglądające wycieraczki oraz lusterka. Ładnie wykonano obwódkę wlotu powierza oraz chromowane listwy nadwozia. Warstwa lakieru nie jest za gruba, przez co wszystkie linie podziału nadwozia wydają się naturalne. Całości dopełniają charakterystyczne, dobrze wykonane wąskie felgi. 











2 komentarze: