sobota, 5 września 2015

Maz 5551 1:43 Наш Автопром

Białoruskich MAZów w mojej kolekcji, jak pewnie zauważyliście, jest już kilka. Tym razem chciałbym zaprezentować Wam jednak miniaturę przedstawiającą model z nowszej serii ciężarówek z Mińska, mianowicie 5551. Samochód, którego model prezentuje poniżej, produkowany był w latach 1991/97. Sama seria 5551 produkowana jest praktycznie nieprzerwanie od 1985 roku. Jak widać na załączonych fotografiach samochód posiada już całkowicie nową kabinę kierowcy.


Wóz oparty konstrukcyjnie na serii 5337, napędzany był sześciocylindrowym silnikiem JaMZ 6563.10 pozwalającym rozpędzić ciężarówkę do 83 km/h. Samochody serii 5551 znalazły zastosowanie głównie jako lekkie wywrotki i samochody służb porządkowych.  Przyznam szczerze, że sam model pochodzący z wytwórni Nash Avtoprom początkowo mimo radości z ukazania się, napawał mnie niewielkimi obawami, zważywszy na koślawe modele KrAZów 256 i pochodnych wypuszczone na rynek niedawno przez tegoż wytwórcę. Z niecierpliwością czekałem na modelik, który przybył do mnie aż z Moskwy i muszę stwierdzić, że moje obawy były znacznie na wyrost. Miniatura, choć na pierwszy rzut oka może wydawać się dość toporna, już przy bliższych oględzinach naprawdę robi świetne wrażenie. Prosta konstrukcja pozbawiona wszelakich ozdobników oddaje doskonale walory prawdziwego MAZa, który przecież do najatrakcyjniejszych na świecie nie należy. Ładnie odwzorowano bryłę kabiny, dobrze prezentują się elementy podwozia, a naprawdę efektownie wnętrze kabiny. Jedynym widocznym mankamentem modelu są byle jakie i niedbale nałożone, sztywne opony, które nie koniecznie chcą powrócić do właściwego profilu mimo poprawek po montażystach. Cóż, zważywszy na masowy profil produkcji Nash Avtoprom, trudno oczekiwać czegoś lepszego. Niebawem być może będę miał możliwość porównania nowego MAZa z produktem innej rosyjskiej wytwórni. Tymczasem zapraszam do galerii i oceny mojego nowego eksponatu.  













8 komentarzy:

  1. reminds me of the European Iveco TurboSptar good piece does not go unnoticed.

    I hope to get one for which I liked.

    Regards

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hello SEAT PC!

      You're right , my friend . Maz is very similar to Iveco Turbostar .

      Regards

      Usuń
  2. Bello camión bielorruso MAZ, me gustan sus formas cuadradas Finster.
    Abrazo!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hello Juahn!

      Como se ha señalado por SEAT PC Maz formas cuadradas que recuerdan a Iveco Turbostar . Gracias por su visita!
      Abrazos!

      Usuń
  3. Bardzo fajny model! Zgadzam się z tobą o wnętrze kabiny: imponująca. Lubię optykę, zbyt; dobry kawał roboty.
    Czasami poprzez zamontowanie modelu na podstawie, czy śruby są dokręcone zbyt mocno, gięcie opony. Czasami również śruby są spryskiwane oleju, które mogą atakować winylu opony. W grubych opon pojazdów, efekt ten jest bardziej widoczny. Zdarzyło mi się od czasu do czasu z Universal Hobbies, a nawet Schuco.
    Ale to nie jest wielka sprawa. Wystarczy obrócić wielkogabarytowych części opon, aby je twarzą do ziemi, i pomyślmy, że potrzebują trochę ciśnienie powietrza!

    Pozdrowienia!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Masz rację Pablo, model jest naprawdę wart uwagi. Co do śrub też masz absolutną rację. Co prawda NAP nie przykręca modeli do podstawek ale w innych się to zdarza (mnie na przykład w Premium Classixxs permanentnie).

      Pozdrawiam!

      Usuń
  4. Hehe fajny kanciak. W firmie budowlanej niedaleko mojego domu mają takiego w kolorze wiśniowym. Strasznie hałaśliwy i powolny;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Całkowicie się z Tobą zgadzam! Głośny, dymiący, powolny, ale ma coś w sobie.

      Usuń