poniedziałek, 6 stycznia 2014

FSO Polonez Coupe 1:43 PRL DeAgostini/IST



     Polonez Coupe to z pewnością samochód legendarny i zasługuje na miejsce w kolekcji Kultowych Aut Prlu. Wóz zaprojektowany został we włoskiej pracowni stylistycznej Centro Stile Fiat  i od standardowej wersji Poloneza różnił się zasadniczo tylko brakiem tylnych drzwi, nieco poszerzonym środkowym słupkiem oraz szerszymi drzwiami przednimi. Samochód produkowany w krótkich seriach w latach 1981 – 1983, dostępny był z dwoma wersami przodu – klasyczną oraz z tzw. noskiem. Do napędu poloneza Coupe zastosowano standardowy silnik o pojemności 1481 cm3 zespolony z cztero- lub pięciobiegową skrzynią przekładniową. Planowano podjęcie produkcji wielkoseryjnej wersji Coupe, ale ostatecznie wg nieoficjalnych danych wyprodukowano zaledwie 40 sztuk samochodu, który aktualnie jest jedną z największych gratek dla kolekcjonerów aut.  







2 komentarze:

  1. Ale fajna była ta wersja Coupe. Szkoda, że nie weszła do produkcji.
    Caronezzz

    OdpowiedzUsuń
  2. Zasadniczo nie jestem fanem wersji Coupe. Traktuję ją raczej jako ciekawostkę. Nie bez wpływu na to jest fakt, że zaspawano jedynie parę tylnych drzwi. W moim osobistym odczuciu to za mało by nadać mu niepowtarzalnego charakteru. Bryła nie zmieniła się wcale. Być może pamiętasz, albo miałeś okazję widzieć, wersję sedan z 1982 roku. Ten zdecydowanie bardziej mi się podobał. Zaznaczam jednak, że to tylko moje osobiste zdanie. Na pewno nie sposób ując wersji Coupe kultowości;)

    OdpowiedzUsuń