czwartek, 19 czerwca 2014

Renault R10 1:43 DeAgostini



W 1965 roku Renault zaprezentował nowy model kompaktowego samochodu oznaczonego symbolem R10. Wóz zastąpił produkowany wcześniej model R8. Zarówno konstrukcyjnie jak i stylistycznie R10 zbliżony był do poprzednika, jednak już na pierwszy rzut oka dało się zauważyć kilka zasadniczych zmian. Samochód był przede wszystkim większy i ładniejszy od R8, którym zastosowano m.in. dziwacznie załamaną pokrywę bagażnika. 

Renault R10 napędzane było przez 46konny silnik o pojemności 1.1l umieszczony z tyłu i napędzający oś tylną. Samochód zadowalał się 7 litrami paliwa na 100 km, co dawało niezły wynik jak na ówczesne realia. Przystępna cena oraz całkiem przyzwoity komfort jazdy spowodowały, iż to francuskie autko znalazło wielu nabywców na całym świecie i doczekało się kilku odmian licencyjnych. Mój egzemplarz Renault R10 to model pochodzący z serii KAP. Samochodzik wykonany jest naprawdę dobrze i zarówno przy pierwszym kontakcie jak i po dłuższych oględzinach robi dobre wrażenie. Wszystkie elementy spasowano ze sobą prawidłowo, zadbano o wszelakie elementy dekoracyjne w postaci listew i srebrnych uszczelek wokół okien. Ładnie wykonano pas tylny z listwą ozdobną i reflektorami. Jedyny mankament mojego egzemplarza, to źle docięta listwa przednia, na której montażysta pozostawił ślady po wtryskarkach. Nie jest to jednak jakaś rażąca niedoskonałość toteż uważam, że jak na serię, w której się ukazał z pewnością model aspiruje do grona tych staranniejszych.  




Brak komentarzy:

Publikowanie komentarza