Piękna, aerodynamiczna sylwetka
wprowadzonego do produkcji w 1984 roku Kadetta E była gigantycznym krokiem na
przód w porównaniu z kanciastym poprzednikiem. Doskonale wyważona, płynnie
zaprojektowana bryła auta mimo swojego wieku do dziś jeszcze wygrywa walkę z
czasem i nie odstaje od niektórych współcześnie produkowanych aut. Nie bez
powodu więc w roku 1985 Kadett otrzymał tytuł Europejskiego Samochodu Roku.
Wśród
zalet samochodu znalazły się m.in. doskonałe właściwości jezdne, wygodne wnętrze,
podświetlane wskaźniki oraz przyciski we wnętrzu auta oraz duży praktyczny
bagażnik. Opel Kadett E dostępny był w siedmiu wersjach nadwoziowych. Klient
wybierać mógł między: 3 i 5-cio drzwiowymi kombi i hatchbackiem, 4-ro drzwiowym
sedanem, kabrioletem oraz użytkową wersją Combo. W gamie silników napędzających
auto znalazło się aż dziewięć jednostek w tym dwie dieslowskie. Wybór
przekładni biegów zamykał się w czterech wersjach w tym dwóch manualnych i
dwóch automatycznych. Kadett w wersji E był ostatnim modelem z rodziny, która w
1991 roku zastąpiona została przez nową generację samochodów znanych pod nazwą
Astra. Prezentowany na fotografiach samochodzik to produkt firmy Minichamps.
Jest to pierwszy Kadett E w mojej kolekcji i nie bez powodu wybór padł na
odmianę kombi, gdyż uważam, że właśnie ta wersja nadwoziowa Kadetta wygląda
najkorzystniej. Sam model, co z resztą widać na załączonych fotografiach,
wykonany jest świetnie. Szczegółowość wszystkich drobnych detali wysoce podnosi
walory modelu. Warto zwrócić uwagę na pięknie odwzorowane klosze tylnych lamp, logotypy
oraz listwy boczne i relingi dachowe. Wnętrze pojazdu wykonano równie starannie.
Efektownie wyglądają także włókna ogrzewania tylnej i przyciemnienie przedniej
szyby. Jestem bardzo zadowolony, iż modelik znalazł się w moim zbiorze. Mam
nadzieję, że już niebawem zasilą ją kolejne wersje Kadetta E.
Bello Kadett Finster!
OdpowiedzUsuńAbrazos!