niedziela, 11 stycznia 2015

Trabant P50 1:43 IST/DeAgostini

W 1957 roku na targach w Lipsku pokazano następcę popularnego enerdowskiego P70. Nowy samochód oznaczono symbolem P50 i już w listopadzie tego samego roku uruchomiono w Zwickau produkcje seryjną małolitrażowego wozu. Podobnie jak w przypadku wspomnianego P70 tak i w Trabancie P50 zastosowano karoserię z odpornego na korozję duroplastu oraz niewielki dwusuwowy silnik o mocy 18 KM, a nieco później 20 KM. 


Zarówno P50 jak i późniejsze wersje Trabanta przyczyniły się w znacznym stopniu do tego, iż Niemiecka Republika Demokratyczna była najbardziej zmotoryzowanym krajem bloku wschodniego. Samochód mimo swoich oczywistych wad i słabych osiągów stał się również towarem eksportowanym na szeroką skalę głównie do państw współpracujących ze Związkiem Radzieckim.
Modelik prezentowany na fotografiach to miniaturka wykonana przez IST Models na potrzeby serii Kultowych Aut PRLu wydawanej pod szyldem DeAgostini. Trudno mówić o wysokim poziomie wykonania, ale stawiając go na tle ogólnej jakości innych modeli z serii, nie wypada najgorzej. Zadbano i kilka charakterystycznych detali jak choćby: lusterko umieszczone na błotniku czy eliptyczne wloty powietrza umieszczone nieopodal kierunkowskazów. Nieco lepiej mogłyby być wykonane tylne lampy oraz koła, które najzwyczajniej w świecie są po prostu tandetne. Być może przez sympatię, jaką darzę ten maleńki samochodzik, oceniam jednak ten modelik dobrze. Cieszy mnie fakt posiadania go w moim skromnym zbiorze. 






4 komentarze:

  1. Otra preciosa pieza, me encanta la combinación de colores. Un saludo.-

    OdpowiedzUsuń
  2. Kolorystyka mi się podoba, świetne połączenie tych dwóch barw na modelu.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też lubię ten modelik, co prawda mógłby być lepiej dopracowany ale i tak uważam, ze na tle kolekcji KAP wypada naprawdę nieźle.

      Usuń