niedziela, 15 grudnia 2013

FSC Żuk A03 1:43 PRL DeAgostini/IST

     Charakterystyczna bryła wersji pickup Żuka A03 doskonale znana jest z polskich dróg wszystkim, którzy pamiętają jeszcze lata PRLu. Ta, z racji otwieranej jedynie tylnej burty, mało praktyczna wersja nadwoziowa była jednak bardzo prosta w produkcji i nie nastręczała producentom dodatkowych kosztów. Produkcja Żuka A03 z racji dużego zainteresowania niemalże z każdym rokiem wzrastała by już w 1968 roku osiągnąć liczbę 8621 egzemplarzy z których blisko 2000 wyeksportowano do odbiorców zagranicznych. Do napędu pojazdu służył doskonale znany z Warszawy czterocylindrowy silnik M-20 o pojemności 2120 cm i mocy 50 KM. Całość zespolona z trzybiegową skrzynią przekładniową i jednolitym wałem napędowym pozwalała na rozpędzenie pojazdu do prędkości 90 km/h. 

















4 komentarze:

  1. Piękny model z KAP-u ale szkoda, że nie można ściągnąć plandeki. Mam go też w swojej kolekcji.

    OdpowiedzUsuń
  2. Racja model piękny;) widziałem jednak na zbieraninie, że da się zdjąć plandekę u wykorzystać ją w wersji A11;)

    OdpowiedzUsuń
  3. No ale szkoda, że zbieraniny już nie ma

    OdpowiedzUsuń
  4. Ładny Żuczek, mówili na niego smutas ze względu na wyraz... twarzy;)

    OdpowiedzUsuń