Historia Tatry T148 sięga 1969
roku, kiedy to podjęto decyzję o unowocześnieniu modelu T138 z uwzględnieniem
zwiększenia ładowności, mocy silnika, a jednocześnie ograniczenia emisji spalin
i hałasu. Moc silnika podniesiono
prostym zabiegiem polegającym na zwiększeniu pojemności do 12,6 l. Tym samym
podniesiono znacznie także i moment obrotowy. Samochód pod względem
konstrukcyjnym dawał możliwość dowolnego konfigurowania podzespołów zarówno
jezdnych jak i zabudowy tak, iż mimo swojej wagi i gabarytów Tatra 148 znalazła
zastosowanie w wielu dziedzinach transportu a także służbach mundurowych.
Wielu z nas zapewne zapamiętało te wozy, jako
głośne wywrotki, betonomieszarki czy dźwigi, jednak znaczna część tych wozów
spełniała rolę wozów strażackich, ciągników siodłowych czy pojazdów wojskowych.
Te ostatnie przystosowane były do pracy na różnych paliwach od ropy naftowej,
przez wszelkie mieszanki aż po naftę i paliwo lotnicze. Dziś Tatra 148 to już
coraz rzadszy widok i najczęściej spotkać je jeszcze można w charakterze
dźwigów i koparek samojezdnych oraz w wiejskich remizach. Samochód produkowany
od roku 1972 do 1982 zastąpiony został przez model T815. Mój egzemplarz Tatry
148 pochodzi z limitowanej do tysiąca sztuk serii wyprodukowanych przez IST
Models dla rosyjskiej VVM. Jak widać na poniższych zdjęciach model prezentuje
się bardzo dobrze. Ładnie odwzorowano bryłę kabiny, felgi oraz elementy
podwozia pojazdu. Na uwagę zasługują także fototrawione wycieraczki szyb,
znacznie podnoszące walory modelu. Razić natomiast mogą aluminiowe nity podtrzymujące
klapę skrzyni ładunkowej. Ogólnie
oceniam model bardzo wysoko i ciekaw jestem jak ów produkt IST wypadnie w
porównaniu z nowym modelem T148 firmy Premium ClassiXXs.
Hola Finster!!!!
OdpowiedzUsuńSi tengo un faltante en mi colección, son los camiones.
Este Tatra me gustaría tenerlo. Se lo ve muy detallado.
Saludos!!!!!
P.D: Las fotos te salen mucho mejor. Felicitaciones
Thank You my Friend!
UsuńI'm glad you like the photos. In fact, the model is very detailed and nicely done.
greetings
We share except mine is blue.
OdpowiedzUsuńBut in the same house for Ist collectable, but with this I like that color.
regards
;)
Blue also looks great! Thank You for visiting!
Usuńgreetings!
Grande y bello Tatra, muy buen modelo.
OdpowiedzUsuńAbrazos!
Ist Models finished model at a very high level, in my opinion, is better mapped than the new Tatra from Premium Classixxs.
UsuńGreetings!
Mój wujek jeździł taką tatrą, mówił na nią "babcia":)
OdpowiedzUsuńTez spotkałem się z tym określeniem. Znam kierowcę pracującego całe życie w Transgórze, który również mówił na ten model Tatry "babcia".
OdpowiedzUsuń