sobota, 24 maja 2014

Tatra T148 C3 1:43 IST/VVM



Historia Tatry T148 sięga 1969 roku, kiedy to podjęto decyzję o unowocześnieniu modelu T138 z uwzględnieniem zwiększenia ładowności, mocy silnika, a jednocześnie ograniczenia emisji spalin i hałasu.  Moc silnika podniesiono prostym zabiegiem polegającym na zwiększeniu pojemności do 12,6 l. Tym samym podniesiono znacznie także i moment obrotowy. Samochód pod względem konstrukcyjnym dawał możliwość dowolnego konfigurowania podzespołów zarówno jezdnych jak i zabudowy tak, iż mimo swojej wagi i gabarytów Tatra 148 znalazła zastosowanie w wielu dziedzinach transportu a także służbach mundurowych.  

Wielu z nas zapewne zapamiętało te wozy, jako głośne wywrotki, betonomieszarki czy dźwigi, jednak znaczna część tych wozów spełniała rolę wozów strażackich, ciągników siodłowych czy pojazdów wojskowych. Te ostatnie przystosowane były do pracy na różnych paliwach od ropy naftowej, przez wszelkie mieszanki aż po naftę i paliwo lotnicze. Dziś Tatra 148 to już coraz rzadszy widok i najczęściej spotkać je jeszcze można w charakterze dźwigów i koparek samojezdnych oraz w wiejskich remizach. Samochód produkowany od roku 1972 do 1982 zastąpiony został przez model T815. Mój egzemplarz Tatry 148 pochodzi z limitowanej do tysiąca sztuk serii wyprodukowanych przez IST Models dla rosyjskiej VVM. Jak widać na poniższych zdjęciach model prezentuje się bardzo dobrze. Ładnie odwzorowano bryłę kabiny, felgi oraz elementy podwozia pojazdu. Na uwagę zasługują także fototrawione wycieraczki szyb, znacznie podnoszące walory modelu. Razić natomiast mogą aluminiowe nity podtrzymujące klapę skrzyni ładunkowej.  Ogólnie oceniam model bardzo wysoko i ciekaw jestem jak ów produkt IST wypadnie w porównaniu z nowym modelem T148 firmy Premium ClassiXXs. 











8 komentarzy:

  1. Hola Finster!!!!

    Si tengo un faltante en mi colección, son los camiones.
    Este Tatra me gustaría tenerlo. Se lo ve muy detallado.

    Saludos!!!!!

    P.D: Las fotos te salen mucho mejor. Felicitaciones

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Thank You my Friend!

      I'm glad you like the photos. In fact, the model is very detailed and nicely done.

      greetings

      Usuń
  2. We share except mine is blue.
    But in the same house for Ist collectable, but with this I like that color.

    regards


    ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Grande y bello Tatra, muy buen modelo.
    Abrazos!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ist Models finished model at a very high level, in my opinion, is better mapped than the new Tatra from Premium Classixxs.

      Greetings!

      Usuń
  4. Mój wujek jeździł taką tatrą, mówił na nią "babcia":)

    OdpowiedzUsuń
  5. Tez spotkałem się z tym określeniem. Znam kierowcę pracującego całe życie w Transgórze, który również mówił na ten model Tatry "babcia".

    OdpowiedzUsuń