W związku z wygaśnięciem w 1983
roku licencji na Fiata 125p, produkowany w Polsce samochód przemianowano na FSO
125p. Prócz zmiany nazwy samochód przeszedł także kilka modyfikacji dyktowanych
jednakże głównie linią oszczędności, co znacznie zubożyło finalny produkt
opuszczający fabrykę na Żeraniu. Najbardziej rzucającymi się w oczy zmianami
było zniknięcie charakterystycznego znaczka z atrapy i zastąpienie go znakiem
firmowym FSO. Niestety razem z nim, z podstawowej wersji samochodu wycofano m.in.
ogrzewaną tylną szybę, zapalniczkę, lampki oświetlenia bagażnika, uchwyty dla
pasażerów, odblaski na drzwiach a nawet programator wycieraczek. Do końca
produkcji w roku 1991 samochód przeszedł jeszcze kilka „modyfikacji”
polegających na usuwaniu różnych elementów (m.in. ostatnich chromów).
sobota, 25 stycznia 2014
FSO 125p 1:43 PRL DeAgostini/IST
Autor:
Finster
dnia
sobota, 25 stycznia 2014 o godzinie
20:19

O autorze Finster
Mam na imię Szymon. Od kilkunastu lat pasjonuję się historią i tajemnicami Gór Sowich oraz kolekcjonuję modele samochodów w skali 1:43. Obie te pasję realizuję konsekwentnie czego wyrazem mają być moje blogi. Zapraszam do odwiedzania i czytania.
prl
Subskrybuj:
Komentarze do posta (Atom)
Brak komentarzy:
Publikowanie komentarza